Ha még nem gondolkodtál rajta, itt az idő!

Ha még nem gondolkodtál rajta, itt az idő!

Posted on by szerkeszto

Nem gondolom, hogy létezik ma már olyan nagyvállalat, aki ne foglalkoztatna vagy egy saját kollégát, vegy egy külső szakértő csapatot a folyamatos coaching és tréning feladatok ellátására, hiszen egy ideje már nagy divatnak számít a folyamatos és élethosszig tartó tanulás, a szervezetfejlesztés és az egyéni fejlesztések, a tréningek és coachingok világának működtetése a cégeken belül. Abban is biztos vagyok azonban, hogy nagyon sok cég esetében ez valamilyen kötelező kipipált feladat maradt, és valójában sem az eredmény mérések, sem pedig a munkavállalóktól való visszacsatolások nincsenek vizsgálva és mérve, így pedig szinte feleslegesnek tűnik az egész, nagyjából egyébként tíz ilyen esetből nyolcnál az is. A két kivétel a ritka szerencse, amikor valaki olyan profi szolgáltatót választott tudatán kívül, aki valóban a szakma krémjét, tudását és eredményei képviseli, így pedig a kifejezett eredmények vizsgálata nélkül is a legjobbat nyújtja a nagyvállalat számára.

Én biztos vagyok benne, hogy ha valaki csak látszat tevékenységként működteti jelenleg a tréning sorozatokat a cégen belül, és nem egy hihetetlen szuper, professzionális szolgáltatóval dolgozik együtt, akkor előbb vagy utóbb megjelennek a munkavállalóknál a motivációs és kommunikációs problémák és később az elvándorlás, mely veszélyezteti bizony a kulcsembereket is.

A megoldás, a szolgáltatás minőségének ellenőrzése és egy valóban profi partner választása, hogy a tevékenység ne csak egy divat maradjon, hanem valóban minőséget és tényleges értéket képviseljen a cégen belül. Ma már a legnehezebb a minőségi munkaerőt felkutatni és megnyerni, így mindent el kell követni a meglévő jó munkaerő állomány védelme érdekében. Ilyen téren a tréning világa, mint versenytényező is értelmezhető ma már.

Vélemény, hozzászólás?