Nem gondolom, hogy létezik ma már olyan nagyvállalat, aki ne foglalkoztatna vagy egy saját kollégát, vegy egy külső szakértő csapatot a folyamatos coaching és tréning feladatok ellátására, hiszen egy ideje már nagy divatnak számít a folyamatos és élethosszig tartó tanulás, a szervezetfejlesztés és az egyéni fejlesztések, a tréningek és coachingok világának működtetése a cégeken belül. Abban is biztos vagyok azonban, hogy nagyon sok cég esetében ez valamilyen kötelező kipipált feladat maradt, és valójában sem az eredmény mérések, sem pedig a munkavállalóktól való visszacsatolások nincsenek vizsgálva és mérve, így pedig szinte feleslegesnek tűnik az egész, nagyjából egyébként tíz ilyen esetből nyolcnál az is. A két kivétel a ritka szerencse, amikor valaki olyan profi szolgáltatót választott tudatán kívül, aki valóban a szakma krémjét, tudását és eredményei képviseli, így pedig a kifejezett eredmények vizsgálata nélkül is a legjobbat nyújtja a nagyvállalat számára.
Én biztos vagyok benne, hogy ha valaki csak látszat tevékenységként működteti jelenleg a tréning sorozatokat a cégen belül, és nem egy hihetetlen szuper, professzionális szolgáltatóval dolgozik együtt, akkor előbb vagy utóbb megjelennek a munkavállalóknál a motivációs és kommunikációs problémák és később az elvándorlás, mely veszélyezteti bizony a kulcsembereket is.
A megoldás, a szolgáltatás minőségének ellenőrzése és egy valóban profi partner választása, hogy a tevékenység ne csak egy divat maradjon, hanem valóban minőséget és tényleges értéket képviseljen a cégen belül. Ma már a legnehezebb a minőségi munkaerőt felkutatni és megnyerni, így mindent el kell követni a meglévő jó munkaerő állomány védelme érdekében. Ilyen téren a tréning világa, mint versenytényező is értelmezhető ma már.