Kérdőjelek a kockázatértékelésről

Kérdőjelek a kockázatértékelésről

Posted on by szerkeszto

Nem olyan régen úgy döntöttem, hogy elég volt a beosztotti létből. Közel tizenöt éves tapasztalattal arra az elhatározásra jutottam, hogy elég volt az egyre hanyatló szolgáltatási minőségből, amit megkövetel tőlünk a vezetőnk annak érdekében, hogy minél több ügyfelet ki tudjunk szolgálni egy adott időszakra vetítve. Tudom, hogy az építőiparban nagyon fontos az idő tényező. Mindenki szeretné, ha háza gyorsan felépülne, felújítása gyorsan készen lenne, hiszen be akar költözni, ki kell költöznie régi albérletéből, stb. Azonban egyet nem szabad figyelmen kívül hagyni. A munka gyorsítása számomra csak addig fér bele a szolgáltatásba, míg nem megy a minőség rovására. Ez már itt így, ebben a formában nem volt tartható. Én pedig úgy gondoltam, akkor már nem másik helyet keresek magamnak, ahol talán ebben egyet is értenek velem, hanem én magam alapítok egy vállalkozást, ahol minőségi és időtálló szolgáltatást fogok tudni nyújtani.

Sok-sok különleges dologgal szembesültem azonban az alapítás előtt is már. Az első ilyen témakör, amely szembe jött velem, és hirtelen nem is tudtam hova tenni, a kockázatértékelés és ehhez kapcsolódó kérdések. Azt sem tudtam pontosan mi is ez. Mit takar. Szükségem van-e rá. Kell-e minden vállalatnak. Mit tartalmaz egy kockázatértékelés? Fogalmam sem volt róla, és bizony sok időmet elvette, hogy mindennek pontosan utána tudjak nézni, és tudjam, hogy jobban járok, ha egy lelkiismeretes és jól dolgozó külső szakértő szolgáltatót bízok meg mind a kockázatértékelés, mind a munkavédelem területéhez kapcsolódó feladatok lebonyolításával.

Az építőipar ugyanis számos olyan anyaggal, helyzettel, munkafolyamattal van tűzdelve, ahol bizony gond lehet a mindennapok során. Még úgy is előfordulhat baleset, hogy minden megfelelően szabályozott, csak éppen egy-egy munkás fáradtabb, vagy épp csak nem egészen jól kommunikál, vagy nem figyel oda eléggé. Ezeknél a helyzeteknél kulcsfontosságú, hogy milyen intézkedések történnek a munkavégzés megkezdése előtt. Ha egy nem várt eseménynél az alkalmazott tudja mit cselekedjen, és gyorsan végre tudja azt hajtani, minimálisra csökken a várható anyagi kár és az emberi sérülés veszélye is. Azt gondolom ez mindent megér. Tehát a kérdőjeleket én egy hozzáértő szakértővel oldottam fel, és meggyőződésem hogy ez volt a jó megoldás.

Vélemény, hozzászólás?